Mnoho z vás má garáž, kterou využívá po celý rok. Je však její vratový systém dobře vyřešen? My vám tentokrát ukážeme jednu z nejlepších možností. Posvítíme si tedy na kování pro dvoukřídlá posuvná vrata.

Léto ještě zdaleka není u konce, a tak můžeme vesele pokračovat s prací kolem domu. Mnoho z vás má garáž, kterou využívá po celý rok. Je však její vratový systém dobře vyřešen? My vám tentokrát ukážeme jednu z nejlepších možností. Posvítíme si tedy na kování pro dvoukřídlá posuvná vrata.    Taháme eso z rukávu a představujeme vám tu nejlepší volbu pro venkovní použití, kterou je kování HELM. Proč ho vlastně tak opěvujeme? Nejen, že prošlo řadou testů, kterými dokazuje své skvělé jízdní vlastnosti, je také z velmi praktického materiálu, který zaručuje dlouhou životnost. Pozinkovaná ocel nemá žádný problém s vnějšími vlivy, čili koroze se bát určitě nemusíte. A teď, když už jsme si řekli proč HELM, se přesuneme rovnou k praktické ukázce.    1. Asi netřeba zdůrazňovat, že bez pojezdové kolejnice nic jezdit nebude. Vždy vyberte Velikost/Typ kolejnice dle váhy křídla a nosnosti pojezdové kladky. Následně vyberte délku dané kolejnice a počet kusů. Délku kolejnice zjistíte tak, že 2x vynásobíte šířku dveřního prostoru (nebo dveří) a kolejnici umístíte na střed, aby každé křídlo mohlo zajet a vy měli volný průchod.  2. Kolejnici je třeba ukotvit, a tak nám výborně pomůže uchycení. Podle potřeby si vyberte uchycení na strop či na stěnu. Vždy je důležité, aby daný povrch byl rovný, případně jeho vyrovnání zajistěte tak, aby posuvná vrata měla svůj plynulý chod. Potřebujete-li uchycení odsadit od stěny, použijete kombinaci upevňovací konzole a uchycení s nastavitelným šroubem, jako na obrázku níže. Správný rozestup mezi jednotlivými uchyceními činí 75 cm.     3. Bezpečnost celého systému zabezpečí dveřní doraz. Díky němu pojezdové kladky nevyjedou i s vratama z kolejnice. Jeho umístěním v kolejnici si také můžete upravovat funkčnost (délku, po kterou pojezd v kolejnici jezdí) celého systému. Na jedny posuvné dveře použijeme dorazy dva.  4. Nejpoužívanější kladkou pro posuvná vrata či dveře je typ 91. Skvěle se hodí pro šroubování do ocelových i celodřevěných rámů. Na jedno křídlo použijeme vždy dvě kladky. Ty nám optimálně rozloží nosnost a vrata tak budou jezdit v rovině.  5. Dřevěný rám vrat ještě vyžaduje použít držák pro dřevěné konstrukce. Našroubujeme jej ke kladce a následně připevníme na horní část dveřního panelu.  6. Venkovní systémy čelí nejrůznějším vlivům, které by mohly funkci posuvných vrat poškodit, a proto je velmi žádoucí pořídit i spodní vedení. Pokud si nejste jistí po kterém sáhnout, přečtěte si náš článek, kde jsme se nebáli o tomto komponentu rozepsat.  Možností pro kování je spoustu. Proto se neváhejte ozvat, pokud jste v článku nenašli rady, které hledáte. Rádi vám vše zodpovíme!

Taháme eso z rukávu a představujeme vám tu nejlepší volbu pro venkovní použití, kterou je kování HELM. Proč ho vlastně tak opěvujeme? Nejen, že prošlo řadou testů, kterými dokazuje své skvělé jízdní vlastnosti, je také z velmi praktického materiálu, který zaručuje dlouhou životnost. Pozinkovaná ocel nemá žádný problém s vnějšími vlivy, čili koroze se bát určitě nemusíte. A teď, když už jsme si řekli proč HELM, se přesuneme rovnou k praktické ukázce.

Léto ještě zdaleka není u konce, a tak můžeme vesele pokračovat s prací kolem domu. Mnoho z vás má garáž, kterou využívá po celý rok. Je však její vratový systém dobře vyřešen? My vám tentokrát ukážeme jednu z nejlepších možností. Posvítíme si tedy na kování pro dvoukřídlá posuvná vrata.    Taháme eso z rukávu a představujeme vám tu nejlepší volbu pro venkovní použití, kterou je kování HELM. Proč ho vlastně tak opěvujeme? Nejen, že prošlo řadou testů, kterými dokazuje své skvělé jízdní vlastnosti, je také z velmi praktického materiálu, který zaručuje dlouhou životnost. Pozinkovaná ocel nemá žádný problém s vnějšími vlivy, čili koroze se bát určitě nemusíte. A teď, když už jsme si řekli proč HELM, se přesuneme rovnou k praktické ukázce.    1. Asi netřeba zdůrazňovat, že bez pojezdové kolejnice nic jezdit nebude. Vždy vyberte Velikost/Typ kolejnice dle váhy křídla a nosnosti pojezdové kladky. Následně vyberte délku dané kolejnice a počet kusů. Délku kolejnice zjistíte tak, že 2x vynásobíte šířku dveřního prostoru (nebo dveří) a kolejnici umístíte na střed, aby každé křídlo mohlo zajet a vy měli volný průchod.  2. Kolejnici je třeba ukotvit, a tak nám výborně pomůže uchycení. Podle potřeby si vyberte uchycení na strop či na stěnu. Vždy je důležité, aby daný povrch byl rovný, případně jeho vyrovnání zajistěte tak, aby posuvná vrata měla svůj plynulý chod. Potřebujete-li uchycení odsadit od stěny, použijete kombinaci upevňovací konzole a uchycení s nastavitelným šroubem, jako na obrázku níže. Správný rozestup mezi jednotlivými uchyceními činí 75 cm.     3. Bezpečnost celého systému zabezpečí dveřní doraz. Díky němu pojezdové kladky nevyjedou i s vratama z kolejnice. Jeho umístěním v kolejnici si také můžete upravovat funkčnost (délku, po kterou pojezd v kolejnici jezdí) celého systému. Na jedny posuvné dveře použijeme dorazy dva.  4. Nejpoužívanější kladkou pro posuvná vrata či dveře je typ 91. Skvěle se hodí pro šroubování do ocelových i celodřevěných rámů. Na jedno křídlo použijeme vždy dvě kladky. Ty nám optimálně rozloží nosnost a vrata tak budou jezdit v rovině.  5. Dřevěný rám vrat ještě vyžaduje použít držák pro dřevěné konstrukce. Našroubujeme jej ke kladce a následně připevníme na horní část dveřního panelu.  6. Venkovní systémy čelí nejrůznějším vlivům, které by mohly funkci posuvných vrat poškodit, a proto je velmi žádoucí pořídit i spodní vedení. Pokud si nejste jistí po kterém sáhnout, přečtěte si náš článek, kde jsme se nebáli o tomto komponentu rozepsat.  Možností pro kování je spoustu. Proto se neváhejte ozvat, pokud jste v článku nenašli rady, které hledáte. Rádi vám vše zodpovíme!

1. Asi netřeba zdůrazňovat, že bez pojezdové kolejnice nic jezdit nebude. Vždy vyberte Velikost/Typ kolejnice dle váhy křídla a nosnosti pojezdové kladky. Následně vyberte délku dané kolejnice a počet kusů. Délku kolejnice zjistíte tak, že 2x vynásobíte šířku dveřního prostoru (nebo dveří) a kolejnici umístíte na střed, aby každé křídlo mohlo zajet a vy měli volný průchod.

2. Kolejnici je třeba ukotvit, a tak nám výborně pomůže uchycení. Podle potřeby si vyberte uchycení na strop či na stěnu. Vždy je důležité, aby daný povrch byl rovný, případně jeho vyrovnání zajistěte tak, aby posuvná vrata měla svůj plynulý chod. Potřebujete-li uchycení odsadit od stěny, použijete kombinaci upevňovací konzole a uchycení s nastavitelným šroubem, jako na obrázku níže. Správný rozestup mezi jednotlivými uchyceními činí 75 cm.

Léto ještě zdaleka není u konce, a tak můžeme vesele pokračovat s prací kolem domu. Mnoho z vás má garáž, kterou využívá po celý rok. Je však její vratový systém dobře vyřešen? My vám tentokrát ukážeme jednu z nejlepších možností. Posvítíme si tedy na kování pro dvoukřídlá posuvná vrata.    Taháme eso z rukávu a představujeme vám tu nejlepší volbu pro venkovní použití, kterou je kování HELM. Proč ho vlastně tak opěvujeme? Nejen, že prošlo řadou testů, kterými dokazuje své skvělé jízdní vlastnosti, je také z velmi praktického materiálu, který zaručuje dlouhou životnost. Pozinkovaná ocel nemá žádný problém s vnějšími vlivy, čili koroze se bát určitě nemusíte. A teď, když už jsme si řekli proč HELM, se přesuneme rovnou k praktické ukázce.    1. Asi netřeba zdůrazňovat, že bez pojezdové kolejnice nic jezdit nebude. Vždy vyberte Velikost/Typ kolejnice dle váhy křídla a nosnosti pojezdové kladky. Následně vyberte délku dané kolejnice a počet kusů. Délku kolejnice zjistíte tak, že 2x vynásobíte šířku dveřního prostoru (nebo dveří) a kolejnici umístíte na střed, aby každé křídlo mohlo zajet a vy měli volný průchod.  2. Kolejnici je třeba ukotvit, a tak nám výborně pomůže uchycení. Podle potřeby si vyberte uchycení na strop či na stěnu. Vždy je důležité, aby daný povrch byl rovný, případně jeho vyrovnání zajistěte tak, aby posuvná vrata měla svůj plynulý chod. Potřebujete-li uchycení odsadit od stěny, použijete kombinaci upevňovací konzole a uchycení s nastavitelným šroubem, jako na obrázku níže. Správný rozestup mezi jednotlivými uchyceními činí 75 cm.     3. Bezpečnost celého systému zabezpečí dveřní doraz. Díky němu pojezdové kladky nevyjedou i s vratama z kolejnice. Jeho umístěním v kolejnici si také můžete upravovat funkčnost (délku, po kterou pojezd v kolejnici jezdí) celého systému. Na jedny posuvné dveře použijeme dorazy dva.  4. Nejpoužívanější kladkou pro posuvná vrata či dveře je typ 91. Skvěle se hodí pro šroubování do ocelových i celodřevěných rámů. Na jedno křídlo použijeme vždy dvě kladky. Ty nám optimálně rozloží nosnost a vrata tak budou jezdit v rovině.  5. Dřevěný rám vrat ještě vyžaduje použít držák pro dřevěné konstrukce. Našroubujeme jej ke kladce a následně připevníme na horní část dveřního panelu.  6. Venkovní systémy čelí nejrůznějším vlivům, které by mohly funkci posuvných vrat poškodit, a proto je velmi žádoucí pořídit i spodní vedení. Pokud si nejste jistí po kterém sáhnout, přečtěte si náš článek, kde jsme se nebáli o tomto komponentu rozepsat.  Možností pro kování je spoustu. Proto se neváhejte ozvat, pokud jste v článku nenašli rady, které hledáte. Rádi vám vše zodpovíme!

3. Bezpečnost celého systému zabezpečí dveřní doraz. Díky němu pojezdové kladky nevyjedou i s vratama z kolejnice. Jeho umístěním v kolejnici si také můžete upravovat funkčnost (délku, po kterou pojezd v kolejnici jezdí) celého systému. Na jedny posuvné dveře použijeme dorazy dva.

4. Nejpoužívanější kladkou pro posuvná vrata či dveře je typ 91. Skvěle se hodí pro šroubování do ocelových i celodřevěných rámů. Na jedno křídlo použijeme vždy dvě kladky. Ty nám optimálně rozloží nosnost a vrata tak budou jezdit v rovině.

5. Dřevěný rám vrat ještě vyžaduje použít držák pro dřevěné konstrukce. Našroubujeme jej ke kladce a následně připevníme na horní část dveřního panelu.

6. Venkovní systémy čelí nejrůznějším vlivům, které by mohly funkci posuvných vrat poškodit, a proto je velmi žádoucí pořídit i spodní vedení. Pokud si nejste jistí po kterém sáhnout, přečtěte si náš článek, kde jsme se nebáli o tomto komponentu rozepsat.

Možností pro kování je spoustu. Proto se neváhejte ozvat, pokud jste v článku nenašli rady, které hledáte. Rádi vám vše zodpovíme!

Článek pro Vás sepsal Dalibor z Laporte.cz